måndag, maj 29, 2006

Vägen om affären...


Idag tog jag vägen om affären på hemvägen för att tröstköpa något att ersätta mina ledsna fuchsior med i blomlådan där jag planterat dem. Jag satte ut dem för tidigt och de är nu hemskt ledsna. Inte bra. Jag ger dem dock en liten chans till, ihopplanterade i en kruka som får stå inne i uterummet sålänge. Nåväl...


I blomlådan planterade jag istället dessa söta blommor. Hoppas de tål svala kvällar. Det pratas till och med om frost på vädret. Kanske får ta in dem framåt kvällen om det ser ut att bli nattfrost här (det är ju nästan juni! Kom igen nu våren!)


Såklart kunde jag inte nöja mig heller med det köpet. De hade underbara amplar för 125 kr styck så det fick bli en enorm tröstfuchsia som får kompensera för de 5 små halvdöda. Problemet nu var att jag inte har många krokar och det redan hängde en lite mindre fuchsia utanför dörren. Hm, vad göra?


Detta blev lösningen! Den lite mindre hängfuchsian jag fått av mina föräldrar står nu i en kruka jag fick gratis på mitt förra jobb, på en provisorisk stenpidestal för att komma upp lite och få en chans att hänga neråt. Det blev jättebra! Om trappan inte hade sett ut som skrutt hade det sett ordentligt fint ut kring dörren nu. Jag måste fixa något snyggare till dörren också. Min lilla sydda orkidéekrans ser bara fånig ut nu... Här är resultatet av dagens pyssel!

Inga kommentarer: