fredag, juni 02, 2006

G Street Fabrics - paradiset?


Som utlovat kommer här en rapport från G Street Fabrics, den GIGANTISKA tygaffären jag besökte i närheten av Washington DC. Jag hade inte ens tid att kolla hela affären utan koncentrerade mig på quilttygsavdelningen. Jag tog några bilder med mobilkameran (klicka på dem för fullstorlek). Detta var alltså bara ett litet hörn av butiken. Jag fick beslutsångest och blev förvirrad till max. Tur att de hade lite färdiga tygpaket att köpa, ananrs hade jag nog inte köpt nåt alls i ren förvirring. Priserna var väl ungefär som här. Lite billigare, men ingen jätteskillnad. Men utbudet. UTBUDET! Jag kände igen flera tyger som jag tittat på i nätshoppar tidigare, och även sett här i den välsorterade (haha, det var vad jag tyckte innan jag varit i amerikanskt tygaffär) Husqvarnabutiken i Norrköping. Jag gissar att de kanske har motsvarande 4-5 Billy (202) med tyg. G Street Fabrics? Well... titta och räkna. Jag rekommenderar en resa till Washington.

Andra hållet av quiltavdelningen... Sorterat på typ av mönster (barnfigurer, djur, träd, mat, fordon...)

Vy över resten av affären, eller iaf ett håll och en delmängd av det hållet...

1 kommentar:

Anonym sa...

O ja, visst är G Street paradiset! Fast lite billigare kunde det gott vara i paradiset...

Vilken var du i, den vid Seven Corners? Finns några stycken runt DC.