torsdag, augusti 11, 2005

Small tasty

Jag var tydligen en av få som tyckte att Big Tasty var bättre som bara Tasty. Nu är den stor igen och jag blir onödigt mätt om jag äter hela. Egentligen är väl inte McD någon vidare lunch alls, men det är brist på bra lunchställen här. I alla fall om man inte vill betala ohemult mycket för tråkig dagens.

Innan jag gick på lunch satte jag igång en installation av en programvara jag behöver här på jobbet. Den stod på 94 % färdig när jag gick. Den stod på 94 % färdig öven när jag kom tillbaka. Suck. Den typen av strul är verkligen bland de tråkigaste. Jag kan sitta och prova mig fram i jakten på nån bugg jag själv orsakat och då inte ge mig förrän jag hittat den. Men sånt här får mitt tålamod att direkt ta slut.

Så, ett nytt installationsförsök och nu gick det bra direkt. Så vad var problemet!? Irritation.

En annan frusterande sak är att jag har lyckats sälja en sak på Tradera, för första gången. Nu ska tjejen som köpte betala och jag fattar ingenting. Jag har Paypal, som jag använt själv flera gånger på ebay. Där funkar det lätt. Och jag har skaffat en Payson nu också, om det skulle passa bättre. Men hur fasen går det till? På ebay får man ju upp den vunna auktionen och kan klicka på betala-med-paypal-ikonen och så sker allt snabbt och lätt. Mellan Tradera och betalningssätten verkar det inte finnas någon koppling. Eller är jag helt trög nu? Jag ska nog försöka sälja på ebay i framtiden, men det är väl ännu inte så stort i Sverige och jag ville nog ha en lokal köpare den här gången. Pyssel, pyssel. Hoppas nån vet... köparen kanske.

Inga kommentarer: