tisdag, november 01, 2011

Kökskrångel...


Hej, här är köket igen, nu med luckor med handtag, och genast ser det mycket trevligare ut. Skärbrädan är också ny där, och en täckbräda till vänster i bild. Men det är inte så bra. För där skulle det varit ett brickskåp. Grrr. Jag ringde köksfirman och de sa att snickaren pratat med oss om det. Att det inte fick plats. Nej, det har ingen av oss uppfattat iaf. Och jag vill ha ett brickskåp!! Okej, vi gör nog såhär då... De får specialsnickra dit ett skåp utan lucka. Alltså en öppning där man kan förvara tillexempel brickor. Hoppas det blir bra. Bättre än att brickorna står på golvet iaf som de gjort förut.



Här har de i alla fall börjat bygga hörnet som spisfläkten ska sitta mot. Ser bra ut...



Och idag fick jag panik av all smuts, så nu har jag dammsugit upp det värsta, och här har jag lyft på deras papp lite för att ta kort på det fina golvet.



Och så en närbild på konstruktionen här i hörnet. Det ska bli en slags hylla där i hörnet, på något vis. Vi väntar på granitskivan, men den är försenad, så nu kommer detta dra ut över en bit av nästa vecka också. Alltså en helg till utan fungerande kök. Tokig blir jag. Suuuck.

Inga kommentarer: