måndag, november 07, 2011

Vatten!

Idag jobbade jag hemma eftersom Sandrine skulle till tandhygienisten på eftermiddagen. Sån tur, för idag kom rörmokaren och ordnade med vattnet! Jag började fundera efter det på hur det egentligen fungerar med att vi gett dem en nyckel. Eller vi har gett snickaren en nyckel. Men när jag jobbade hemma i fredags så åkte snickaren och strax därefter kom målaren. Hur hade det gått om jag inte varit hemma då? Nåja, hittills har det ju funkat, men imorgon ska jag inte vara hemma och det vore trevligt om den som kan kakla dök upp och dessutom kom in i huset...



Vattenkran! Som det kommer vatten ur!



Diskmaskin! Som är igång!



Diskmaskinen har en display! Undrar om man kan programmera den till att säga "Bitte wählen"? Eller, sånt är nog roligare på kontor än hemma...



Med diskhon följde en praktisk avrinningsinsats. Och tur att vi har durkslag med fot som vårt primära durkslag...



För den här hon är STOR. Det där är en normalstor stekpanna. Inte största sorten, men inte heller liten. Den vi normalt använder till korv, fiskpinnar, kött och annat som inte ska bada i sås i traktörpannan... Lyxigt att kunna ställa NER stekpannan! Hurra!

1 kommentar:

AOB sa...

Kan du inte programmera diskmaskinen att plocka i och ur sig själv??
Det programmet vill jag väldigt gärna ha installerat på min maskin också. :)
Finfint är det i ert kök!