söndag, november 06, 2011

Effektiv söndag

Idag hände något så ovanligt som att alla barn sov till klockan ÅTTA. Herregud. Vilken bra start på dagen!



Jag har hunnit sy klart den här, som jag skissade fram ett mönster till efter att ha hittat till den här sajten via Pinterest. Kan behöva justeras lite om jag ska sy fler, men på det stora hela blev den bra. Den är sydd i min mormors gamla påslakan. Nu är det nästan slut, men det har räckt till både det ena och det andra. Den här ska jag ha när vi bakar pepparkakor. Det är ganska givet!


Igår var vi i möbelaffärer på jakt efter en skänk till köket. Bästa vi kunde hitta anseende pris/prestanda var en bjässe från Jysk, så efter att ha funderat lite hemma slog vi till. Idag har därför maken ägnat halva dagen åt att åka och köpa och sedan bygga den här gigantiska saken...



Lite hjälpte jag till, men inte så mycket. Efter att ha byggt Jyskmöbel längtar man efter Ikeas begripliga monteringsanvisningar... Men han hade galet mycket tålamod idag, trots hål som inte var borrade och värdelös beskrivning och halvkass passform...


I övrigt har jag tvättat fönster (för första gången på utsidan... på 10 år....), ätit Gustav II Adolf-bakelse, tvättat flera maskiner och städat undan allt i trädgården inför vintern. Har helt enkelt hunnit med väldigt mycket idag! Bra! Men jag börjar blir vansinnigt trött på att handdiska i handfatet...

Inga kommentarer: