torsdag, november 10, 2011

Halvkaklat

Nu är det inte roligt längre. Idag har man satt upp kaklet. Eller iaf det kakel man beställt...



Här ser det ju okej ut, men om man tittar lite närmre...



Så är det inte alls särskilt fint. Det är såpass stora nivåskillnader på plattorna att det blir skuggor. Något som inte går att rätta till med fog, som jag antar att de ska sätta senare. För det syns väldigt väl gränser mellan plattorna också. Men det ska väl gå bort sedan. Hoppas jag. Men det här...? Det ser ju ut som om vi gjort det själva. Missnöjd.



Och här då? Här tog kaklet slut! Trots att man haft minst en vecka på sig att eventuellt kontrollmäta. Nu måste vi vänta till nästa vecka på att detta ska kunna bli färdigt, det vill säga ännu en helg utan köksfläkt. Det börjar bli riktigt tråkigt och jag börjar surna till rejält över detta. Jag vet inte vad man kan göra åt saken. Klaga kommer jag definitivt göra. Pruta? Kan man göra det? En helg till utan brödbak och långkok. Det är inte alls vad vi behöver. Blääää.



Utsikt åt andra hållet. Önskar jag kunde tänka något mer positivt än blä. Men just nu känns det inte så. Bläää. Undrar också hur de ska fixa vinklarna mellan väggarna och den sneda extraväggen i hörnet. En väldig massa fog? Suck. Vi som varit så nöjda hittills. Det här känns inte alls lika bra. Och självklart kommer inte elen att göras klart heller förrän kaklet är färdigt. Så en helg till utan el i köket och med lampknappar bara vuxna kan hantera. Nu är jag GNÄLLIG, men så är det med det.

Inga kommentarer: