fredag, november 04, 2011

Bästa skivan!

Idag kom lite oväntat inte målaren utan snickaren. För vår bänkskiva var klar och skulle komma! Fast den inte skulle komma innan helgen. Hurra!



De var stora och tunga och de använde en liten vagn för att få in dem i köket.



När tre killar lyfter nåt tungt vill man inte skrämmas med blixten. Därav de gula bilderna...



Ååååå-hej!



En bit skiva på plats...



Alla skivor på plats! Och snickaren har byggt en hylla i hörnet! Tjusigt!



Såhär blev det med skivan på lite håll.



Och såhär blev hörnet på nära håll.



Spishörnet. Spisen är smutsig, men det ska fixas så snart målaren är klar. Ingen mening att tvätta något innan hans slipdamm är borta. Han är i köket i detta nu och slipar, tapetserar och målar.



Här är jag inte helt nöjd. Detta är INTE den ho vi beställt. Den här har hål för diskmedelspump. Vi valde medvetet en utan, inte för att snåla utan för att vi inte ville ha någon sådan. Men hon vi valde var tydligen omöjlig att få i tid så då fick vi den här istället, som ska vara lyxigare. Strunt i den lyxen, jag ville inte ha någon pump! Jaja, får väl ge pumpen en chans. Slipper iofs ful ajaxflaska på bänken, men... will it work?


Återkommer ikväll. Då med tapeter. Nu ska jag sluta blogga på arbetstid, men jag tänkte ju att det här bara måste jag ju visa för dig, chefen! ;-)

1 kommentar:

AOB sa...

Åhhhh va fint! :)
Chefen vill se bilder på tapeten dock. GLÖM nu inte det! ;)

Trevlig helg Annika!!