torsdag, oktober 01, 2009

Sista dagen på den här perioden


Imorgon går jag till jobbet. Nu kommer jag ju inte att jobba heltid förrän efter nyår, utan det blir ungefär halva veckorna. Men ändå. Slut på en period. Slut på en era av att köra omkring på ett rosa barn med lingonhätta som vrålar "Baconman, baconman" hela vägen till dagmamman. Nu blir det lite av varje fram till jul. Det är nog bra. Men just nu känns det faktiskt lite sådär. Tystnaden och lugnet på jobbet ska bli skön. Tjejerna kommer jag att sakna.

Och bara för att det går har jag ploppat in en liten kalender som visar när jag jobbar och inte, ifall nån vill leka med oss tillexempel. Eller äta utelunch med mig på stan. Fast just nu äter jag inget, för att operera bort visdomstand var ingen höjdare. Tisdagkvällen var fruktansvärd. Onsdag och torsdag har funkat okej med hjälp av massa värktabletter, men det gör fortfarande otroligt ont. Och om en månad ungefär ska jag göra samma härliga lilla operation en gång till. Kras, knak, bänd.

Nåja, en månad av blandat jobb och lek innan det är dags. Och blir det för tyst på jobbet kan jag ju sätta den här lilla filmsnutten på repeat.

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

En nybörjare som jag undrar förstås vem Baconman är.
Lycka till på jobbet!