onsdag, oktober 28, 2009

Regnbågselefanter


Bra, eller lite too much? Hursomhelst, jag ville testa ett nytt mönster på tröja med delat framstycke. Hittade en tjejigare variant i nummer 1/2006 av Ottobre, samma nummer som jag hittat de tröjor jag tidigare sytt med liknande framstycksskärning. Detta fanns bara från 92 och uppåt, men det är ju lagom nu så det passade ju bra, även om Ottobrestorlekar brukar vara stora så den här är säkert lite för stor ändå...

Tunna tyger, faktiskt från Stoff och Stil båda två. Inga konstigheter i övrigt, men rullfållen... Ah! Så tjejigt det blir direkt och på en gång! Jag gillar verkligen rullfåll. Ska försöka rullfålla lite mer nu när jag inte behöver tänka på att jag kanske får nån pojk nån gång, för nu vet jag ju att mina ungar är tjejer, och tjejer är söta i rullfåll! Hurra!

En stooor elefant, och en liten liten myra. En stoooor elefant, och en liten liten myra. Dom gick på promenad. I våran vackra stad. Och vet ni vad som hände en gång? Jo dom trampa på en STOR och en liten BALLONG! Det blev en STOOOOR smäll, och en liten liten smäll, det blev en STOOOR smäll, och en liten liten smäll...

Inga kommentarer: