söndag, oktober 11, 2009

Mysig hängselbralla


Nytt försök, nu med hängselband och vändsydd överdel. Härliga och mjuka stjärnvelouren från Mjukatyger. Omritat egenritat mönster. Perfekt? Nä.


Det blev lite tokigt med hängselbanden. Knäppningen hamnade mitt på axeln. Fram och bak är ju exakt lika, så det är ju inte så oväntat, men jag upplevde det inte så när jag sydde liknande i mindre storlek. Till nästa gång: Längre hängselband på bakstyckena.



Lite för långa ben. Ja, när det inte är mudd blir det ju snubbelrisk på det. Sy upp eller låta henne växa i? Jag ska fundera på saken. Till nästa gång: Kortare ben! Eller mudd!

På det stora hela: MYYYYYS! Kramigt som bara den!

3 kommentarer:

Liza sa...

Fina!
Tips, dra in resår i fållen nertill tills hon växt i dom på längden, då är det bara att ta bort resåren.

Malin sa...

Trä i en resår längst ner, det har jag gjort på några byxor...

Anna sa...

Söta!