fredag, september 25, 2009

Min lilla matrushka


Först - jag är usel på att stava ryska på svenska. Eftersom jag pluggat ryska och sett transkriberingar till både svenska och engelska om vartannat minns jag aldrig hur man brukar skriva "på svenska". Men hur det än må stavas så är det här min söta lilla fina matrushka. Julies egna version av mössan med fyra spetsar. Mönstret är fortfarande eget, och kan tåla ytterligare lite bearbetning, och tygerna kommer från Jofotex, fast det var flera år sedan. Men jag undrar om jag ändå inte sett tygerna där nyligen också? Underbara i lagom doser. Undrar om Julie skulle vara söt i den här tunikan jag sydde exakt två år tidigare? Lustigt, tygerna har legat i hyllan länge, och så väljer jag precis samma datum att sy av dem... Och jo, Julie skulle nog bli jättesöt i den. Bäst att prova innan den blivit för liten. Imorgon kanske?

Inga kommentarer: