söndag, oktober 25, 2009

Jobbvantar


Jag ligger efter med bloggandet. Jag har ju börjat jobba igen och jag har svårt att hitta tid för allt när jag mest är trött om kvällarna. Lite kinkiga nätter just nu. Suckelisuck. Jaja. I alla fall. Det var väldigt kallt på jobbet nån av första dagarna och att jobba med lovikavantar var ingen hit, så jag fick gå hem och virka mig ett par torgvantar. Nu har jag faktiskt inte prövat dem på jobbet för sedan de blev klara har det inte varit lika kallt, men jag tror nog de kan behövas framåt vintern. Jag valde virkning eftersom jag virkar snabbare än jag stickar, och jag gjorde dem i nåt Järbo Raggi som jag hade liggandes hemma. Snabba som bara den, och roliga för upplägget var ny teknik för mig. Här finns beskrivningen, fast jag hade mindre virknål men det gick bra ändå. Lite tajta, men funkar. Lite långa över fingrarna kanske, men jag ska känna lite på dem innan jag bestämmer om jag ska göra fler och lite kortare eller inte.

2 kommentarer:

Helena sa...

Fina vantar!

sateku sa...

Vad bra, jag som precis tänkt leta efter ett bra mönster för sådana vantar. Jag hade tänkt sticka ett par, men det här mönstret verkar mycket roligare!

Snygga!