söndag, januari 27, 2008

Presenter klara


Jag började redan förra helgen med hättan och tillklippning av klänningen och denna helg blev det klart. Jag är rätt säker på att mottagaren inte läser min blogg så jag vågar blogga om den här presenten till en liten ännu ofödd tjej. Hätta och klänning i gul velour från Ohlssons och kantad med röd trikå. Klänningen har några sydda blommor och en applikation i röd velour. Hättan har dekorsömmar som stickningar men det syns tyvärr inte på någon av bilderna. Storleken är ungefär 62 så här fick Cindy hoppa in som fotomodell igen. Sandrine är alldeles för stor för dessa plagg.


Nöjd? Tja, nja, de duger men det är lite väl mycket småmissar för att jag ska vara nöjd. Hättan är från Ottobre nr 5 2006 och klänningen från Sy barnkläder av mjuka tyger. Jag tycker det är tråkigt att kantbanda så nästa gång jag ska sy denna klänning eller nåt liknande blir det vändsytt med fodertyg.

Ännu onamnlappat i väntan på mina nya lappar. Roligt att sy pyttekläder! även igår och idag har jag sytt lite presenter som jag nog också vågar visa upp, men de är inte fotade än. Nu är helgen slut och jobbet kallar imorgon. Dags att sluta! Godnatt!

3 kommentarer:

Mimmi sa...

Snyggt, tycker jag och vilka underbara färger ihop!

Jes sa...

Gud va sött!!!

Jenny sa...

Underbart sött set...