måndag, januari 07, 2008

Första och sista dagen på verket


Första dagen med jobb efter mammaledigheten. Sista dagen på verket. Tung i huvudet. Jobbigt att sluta. Många vänner var inte på plats. Andra orkade jag inte gå runt och säga hej då till. Vad ska man säga? Kommer förmodligen inte träffa många av dem igen eftersom vi bor och jobbar i olika städer. Kommer sakna vissa men inte andra. Vill försöka hålla lite kontakt men det går väl som det brukar gå, det vill säga dåligt.

Jobba, alltså mindre tid för allt annat. Jag räknar inte med att ha energi till annat än jobb och Sandrine den närmsta tiden. Handarbetandet får ske i andra eller tredje hand, när tid och ork finns. Jag har lite jag ska sy åt andra och lite jag vill sy åt Sandrine av tyg jag har eller som jag har på ingång. Vi får se om några veckor hur mycket energin räcker till. Jag jobbar tre dagar i veckan månaden ut och sedan heltid.

Fördelar med nya jobbet:
- Närmaste staden
- Munkar i samma hus
- Kommer kunna börja träna igen
- Nära till Ohlssons

Nackdelar med nya jobbet:
- Munkar i samma hus
- Ingen giltig anledning att inte träna
- Nära till Ohlssons

För att liva upp detta inlägg toppar jag med en bild på gullungen i kalasbyxorna jag sydde långt innan hon ens var påtänkt. De är rätt lagom nu, men lite för snäva vid vaderna. Nåja, de var aldrig ens tänkta att användas. Det var mest en rolig övning på knapphål, manschetter och sånt pill.

2 kommentarer:

Jes sa...

Lycka till på nya jobbet, och träningen och är nu inte för mycket munkar :)

Fröken Fräken sa...

Lycka till på jobbet och med de nya vanorna!