torsdag, januari 03, 2008

Manchesterretro med en rosa twist


Högen tyg jag fått av mamma innehöll en hel del manchester. Mesta är gamla kläder men en bit brunt manchestertyg var det också. Jag tänkte använda kläderna, men kunde inte få ut så stora tygbitar som jag behövde till samma mönster som flygplansbrallorna. Inte om jag inte ville ha en söm i benets utsida, och det ville jag inte, så det fick bli det bruna tyget.


Hur livar man upp brunt då om man inte är någon älskare av 70-tal? Rosa! Med starkt rosa foder, muddar och applikation blev det riktigt bra. Skillnaden mot flygplansbrallorna är dock att manchestern är totalt ostretchig. Jag hoppas de inte blev för trånga! Jag la till en del på längden för att de ska pösa sig och jag lät bröstlapp och rygglapp vara separata för att ytterligare göra plagget lite mindre trångt. Hängselremmarna blev lite olika långa men det är inget som syns. Jag mätte ju ut knapparna från rätt håll så väl på ska inte längdskillnaden synas alls.

Hoppas nu bara att det inte blir helt katastrofalt med det stumma tyget. Jag får testa imorgon när fotomodellen vaknat. Jag skulle tro att hon blir rätt ensam om ett par brallor med en platypus (näbbdjur) på. Mycket tuffare än små kaniner ;-)

Inga kommentarer: