tisdag, januari 29, 2008

Mer ge-bort-kläder

Jag fortsätter väl att blogga om små söta kläder till ofödda barn, i tron att inte heller detta ofödda barn har föräldrar som läser här...

Det här är till en liten ofödd kille. Ljusblå body i storlek 0-3 månader i ett Kwik-Sew-mönster som jag använt förut till Sandrine, och ett par matchande brallor i gul velour. Brallornas mönster är en sparkbyxa i storlek 62 från Ottobre nr 5 2006. Det ljusblå tyget med söta helikoptrar är från Sewzanne's och den gula velouren och ljusblå muddväven är från Ohlssons.


Det här kittet är jag supernöjd med och jag tror nog att det kommer att gillas!

Jag gillar bodymodellen, men såg att Ottobrenumret brallorna kommer från hade ett liknande, men kanske ännu lite bättre, då detta jag använt hittills har lite kort framstycke och istället väldigt långt bakstycke så knapparna kommer rätt högt upp på framsidan. Jag föredrar nog att de kommer lite lägre och att skärningen är lite mer tanga än hipster. Jag ska testa Ottobres variant nästa gång istället! Funderar på att sy några bodys till Sandrine, men hon börjar ju bli så stor att jag vet inte hur länge till som body känns som ett kul plagg...

1 kommentar:

Jes sa...

Vilket sött "kit" den nya ägarens föräldrar blir nog jättenöjda :)