söndag, oktober 28, 2007

Sy och sälja?

Jag funderar på om jag skulle ha tid (och lust) att sy och sälja. Det är så kul att sy men Sandrine drunknar i kläder, eftersom det även är kul att shoppa. Och klänningar tillexempel har hon inget jättebehov av alls, men är kul att sy.

Men skulle jag hinna? Skulle det kännas som ett tvång om jag hade beställningar? Tvång är inte kul och gör att roliga saker känns trista. Vilka kanaler skulle jag sälja genom? Och hur tusan sätter man pris? Man kan ju inte ta nån rimlig timpenning motsvarande nån som försörjer sig på sömnad för det skulle bli alldeles för dyrt då i slutändan. Fast man syr ju för att det är kul, så det gör ju inte så mycket. Men hur avgör man priset? Tid är ju faktiskt pengar, och materialet måste ju i alla fall täckas av priset.

Skulle nån vilja handla?

Tål att tänkas på.

Kanske byteshandel?

1 kommentar:

Jes sa...

Gick i samma tankar som du innan jag starta min hemsida där jag har kläder till försäljning. Lilla K hinner inte använda alla kläder jag syr och han kan ju inte ha klänningar som jag älskar att sy :) Men jag syr ju i den takt jag hinner och lägger upp de kläder jag vill sälja. Sen kan man ju informera de som vill beställa att leveranser inte sker på 1 vecka utan att det tar lite mer tid. Så blir det inte så jäktigt. Vill ingen handla från min sida så lägs den väll ner om något år ,men man måste ge det tid, folk måste hitta dit. Sätta priser är svårt jag surfa runt och kolla vilka priser andra har som syr eget, kanske hamna jag högt men med priset talar man även om att man skälv är stolt över der man gjort, vill man köpa unika plag så kostar det, vill man handla billigt går man till HM. Lycka till med ditt funderande.