tisdag, oktober 23, 2007

Glidis!

Senaste dagarna har varit ganska tunga eftersom lilltjejen inte har lust att sova på nätterna som hon brukat, och på dagarna kryper hon efter allt vi inte hunnit plocka bort än, så ingen tid till handarbete. Mitt senaste intresse råkade dyka upp av en slump när jag satt och slögooglade bort lite tid. För trött för att göra något vettigt, men för pigg för att lägga mig. Jag hittade det fantastiskt roliga språket Volapük. Detta måste jag lära mig!

Nej, såklart ska jag inte göra det. Men de som känner mig vet att jag har ett stort språkintresse så jag blev lite fascinerad av detta språk. Glidis är för övrigt hur man hälsar på volapük.

Jag har funderat lite på innehållet i den här bloggen eftersom jag gjort en del nya bekantskaper på nätet och jag tänker särskilt på alla andra handarbetande bloggmammor därute. Bloggens första teknikfokus tappades ju snart och namnet är ju mest ett kul ord (skulle kunna vara nåt på volapük nästan!). Under graviditeten handarbetade jag massor, men nu finns det inte så mycket tid som jag skulle vilja. Jag gör inte så jättemycket annat heller som inte har med Sandrine att göra, och hon hör nätmässigt hemma på sin egen sajt. Jag vet så väl som ickeförälder hur tråkigt det är att lyssna på en massa barnrelaterat dravel. Så det får hålla till på sin plats, så den som vill får söka sig dit själv.

Så vad ska hamna här i fortsättningen då? Tja, det blir nog blandat som vanligt. Skulle jag renodla mot handarbete skulle jag säkert få ett ryck och baka en massa och vilja skriva om det. Trädgård och inredning skriver jag ju också gärna om, om jag lyckas ta mig tid till sånt. Utflykter blir det inte många just nu heller...

Äh! Det får bli vad det blir! Jag kanske till och med börjar skriva mer åsiktsladdade inlägg. Hinner man inte göra mycket hinner man i alla fall tänka mycket. Mycket att gilla och mycket att inte gilla, tyvärr.

Idag gillar jag volapük.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är väl det som är bra med en egen blogg - att man får bestämma själv vad man vill skriva om? Själv nöjer jag mig med att läsa andras när andan faller på.