lördag, augusti 11, 2007

Sandrines rum


Sandrines rum är ett pågående projekt, eftersom hon ännu inte börjat bo eller vara i rummet särskilt. Men nu har vi i alla fall köpt en matta. Golvet är obehandlat (nerslipat) trägolv så det är inget vidare att leka och rulla runt på. Vi har varit inne på matta med vägar att köra bilar på, eller hoppa-hage-matta, men vägmattorna blir jag så sur på för det är hemska perspektiv (jag är en väldigt perspektivkänslig person som kommer i obalans när saker är sneda och vridna) och hoppa hage kan hon göra ute när hon blir större. Inget kul på ikea, så vi gick in i dyra mattaffären till mannen jag under många år refererade till som "mattfjanten" när jag hade min arbetsplats mittemot hans dåvarande lokal, och han hela tiden var ute och sopade gatan utanför sin affär, och framförallt när han hade såna besvär med sin överdimensionerade flagga. Det brukade se ut såhär:


Nåväl, jag visste att mattfjanten sålde barnmattor men trodde de var fruktansvärt dyra. Han sålde barnmattor och de var ganska dyra. Men inte jättedyra. Så det blev en matta till Sandrine. Vår coola lilla pilottjej. Så nu har vi gjort affärer med mattfjanten...


Och ja just det. För att få plats med mattan fick jag montera isär mitt älskade Robin-skrivbord, så nu ska det upp på vinden i delar. Det hade ändå inte varit lämpligt för Sandrine de kommande åren. Men kanske när hon blir lite äldre. För att kompensera ska vi köpa en Robin-bokhylla av en kompis, och hyllan ska stå till höger om fåtöljen, perfekt för en sagostund. Fåtöljen har vi för övrigt köpt av en annan kompis, nämligen Brelle. Jätteskön!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi ses i em
Nalle