fredag, augusti 17, 2007

Dålig fart


Det har varit lite dålig fart sista tiden på det mesta. På bloggandet, på handarbetandet och jag vet inte vad jag ska skylla på. Det är sista semesterveckan nu (och den är ju slut nu, i princip) så vi har försökt göra lite utflykter och beta av lite att göra-punkter vi inte gjort. Och det finns många såna... Men en sak jag gjort är att jag snabbsytt en sittdyna till sittvagnen. Sandrine sover sällan i vagnen utan ligger mest och glor, så vi tänkte att hon nog skulle gilla sittvagnen bättre för våra promenader här i villaområdet. Oftast bär nån av oss i sjal eller sele, men ibland tar vi vagnen. Hon visade sig dock vara lite för liten för att sitta bekvämt i vagnen så jag fick sy en dyna som gör att hon kommer upp lite, som håller flärpen mellan benen lite närmre henne, samt som fyller ut lite bakom ryggen. Snabbt jobbat med overlocken och lite frihandsquiltning senare så blev det en bra dyna. Nu sitter hon hyfsat, även om vi inte ska låta henne sitta så länge. Och hon är vänd mot oss. Och tar vi vagnen nån annanstans än här hemma åker liggvagnen på igen. Men oftast bär vi ju.

Inga kommentarer: