lördag, juni 23, 2007

Nöjd!



Ny dag, nytt försök. Nu med bättre resultat! Lite pillrigt, men klart bättre modell nu. Dessa får duga! Jag skulle dock vilja utveckla mönstret lite mer så de inte glider av foten så lätt, men låter man tyget gå längre upp på foten kan det nog vara svårt att få i en liten sprattlande fot. Funderar på om man kan sy i nån resår eller mer band. Eller annan konstruktion på bandet bara. Fast den här blev snygg, särskilt i hälen. Och det ska ju vara enkelt och snabbsytt så man lätt kan sy fler när man får lust. Oj vad snabbt detta gått om jag haft en overlock förresten...


Nu har jag lust att sy en matchande hätta också (typ Florins). Men jag har inget mönster! Blir tokig. Måste finnas i nån av mina tidningar, och jag står på kö på bibblan efter Sy till barnen-boken. Jag har ju hur många 70-talsböcker som helst (eller är det tidigt 80-tal? Det mesta i dem ser gräsligt ut i alla fall) men inga hättor! Det lär ju vara jättelätt, men jag har ingen lust att prova mig fram. Tid för sömnad är bristvara! Får leta vidare i gamla tidningarna. Har för mig att någon till och med har barn i sådan hätta på omslaget. Men det var det där med att ha tid...

1 kommentar:

Gekko sa...

Det finns ett bra mönster på hätta i Sy till barnen, hoppas kön inte är för lång! Sen har jag sett att det finns ett mönster i Ottobre, fast det har jag inte testat själv. Det kan ha varit nr 1-07. Jag är på semester i Norge för tillfället så jag kan tyvärr inte leta fram vilket nummer det är... Hoppas det ordnar sig!