söndag, juni 03, 2007

Mussebody


I torsdags var jag och Sandrine i Söderköping och handlade tyg på Jofotex. Många stretchtyger blev det! Jag köpte även ett mönster med baskläder för bebisar, framförallt eftersom jag saknade mönster på en enkel body. Visst, det går att sy från någon befintlig för det är ju inget komplicerat plagg direkt, men det kändes ändå bra att ha ett basmönster att utgå från och göra lite ändringar senare. Men nu följde jag det till punkt och pricka, förutom att jag gjorde fel på något ställe. Hur bra på engelska jag än är tycker jag ofta att jag inte fattar mönsterbeskrivningar. Jag måste lära mig fler facktermer helt enkelt. Nåja, resultatet blev superbra. Jag är inte lättimponerad men här blev jag verkligen imponerad av mig själv och av resultatet. Mönstret hette Kwik-Sew 2433, om någon mer än jag letar bodymönster. Tyget är också från Jofotex. Och tryckknapparna också, när jag tänker efter.

Och så har jag fallit för frestelsen att som så många bloggare jag följer beställa egna namnlappar till mina alster. Det dröjer väl några veckor innan de kommer, så jag får sy fast i efterhand på sakerna jag syr. Fast inte på äldre plagg, men den här bodyn ska minsann ha mitt märke!

1 kommentar:

Thea sa...

Snygg!! Jag älskar också Jofotex. Det där tyget har gått mig förbi, dock. Jättefint! Känner direkt att jag måste ta en sväng dit snart igen...