tisdag, april 03, 2007

Kvinnan med för mycket fritid


Ojojoj vilken kass bild. Helt omöjligt att fotografera med lilla skruttkameran, men ändå. Hur bred ska sjalen bli? Det var också omöjligt att komma på något bra sätt att lägga den för fotografering. Jag tänkte först att den skulle ligga över en fåtölj, men då hängde den i golvet. Svårt att få fram hur stor den är. Måttbandet i överkant säger ungefär 130 nu. Vi får väl se hur mycket bredare den blir. Jag kör vidare tills barnet är fött, sedan avslutar jag bara pågående diamantsekvens. Sedan lägger jag den åt sidan och kommer förmodligen aldrig använda den :-)

Jag borde sälja den, men även med ett fånigt lågt timpris skulle den bli löjligt dyr :-) Nåja, det är terapi. Jag satt med denna i början av graviditeten mellan kräkvändorna till toaletten, och nu är den terapi i slutskedet. Två och ett halvt nystan har gått åt hittills, fast den låg orörd i många vintermånader. En annan maxgräns är faktiskt nystanet jag är på nu. Jag tror inte jag har lust att fortsätta på ännu ett nystan, även om barnet dröjer. Nog för att jag har nystan men... tja... jag börjar ledsna så smått på framförallt vartannat varv. Tråkvarven. Aviga från sida till sida. Enformigt. Tråkigt. Men som sagt, bra terapiarbete.

I början av graviditeten var sjalen såhär, såhär och såhär stor. Den har vuxit lite. Och den är nog lätt min mest bloggade stickning!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den är jättefin !
Nalle

Fröken Fräken sa...

Whohoo! Den ser faktiskt rätt stor ut! Snyggt!