söndag, februari 18, 2007

Äntligen klart!! Hurra!


Jag är äntligen klar med spjälskyddet!! En lång historia detta... Vi fick med ett rätt slitet och fult Laban-spjälskydd när vi köpte sängen. Laban är inte nån vi känner nån direkt affektion för. Men efter en tvätt kunde det duga som stomme för ett mycket finare skydd. Problemet var bara att fina pingvintyget inte skulle räcka till hela, och att dessutom varje pingvinrad var för låg. Så jag behövde ett bastyg att ha bakom. Tur för mig hittade jag ett billigt tyg på Ohlssons häromveckan. 10 meter för 100 kr. Perfekt! Det kommer blir mer sytt i detta tyg...

Så efter mycket kämpande med otympliga skumgummispjälskyddet och långa tyger har jag nu fått ihop det och slutresultatet blev riktigt bra. Det finns lite trådar som ska dras in mot baksidan, men i övrigt är det klart nu. Hurra! Detta arbete var lite väl tungt och otympligt för en höggravid klumpedunsa. Skönt att det är över nu.


Kanske är dags att presentera kompisarna som väntar i sängen också. Här ovan ser vi det lilla snälla passagerarplanet från Czech Airlines, den fluffiga pingvinen från Florida och den lilla nallepiloten i sitt militärflygplan från Harrod's.

Nedan ser vi en liten WWF-pingvin som också kommer från Harrod's och den stora snälla hunden som min mamma sytt, och som ska tjänstgöra som förstakompis till Bébé i vagn och vagga så det blir lite trängre och mysigare.

Det grå plagget i mitten är ett åka-hem-från-BB-plagg. Nån slags åkpåse med öppning för bilbarnstolens bälte. Allt är genomtänkt!

2 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Vad mysigt det blir för bebisen där, med massor av kompisar att trängas med, och pingviner att spana på!

Anonym sa...

Jättefint!