torsdag, februari 22, 2007

Lockar och bröst


Idag har jag varit hos frissan. Då blir jag såhär lockig. Och alla lockarna är mina egna, såklart. Det var för övrigt inte lätt att ta kort bakåt i spegeln...

För att fördriva några minuter innan klipptiden gick jag in på Ohlssons. Som vanligt kom jag inte ut tomhänt. De hade rea på trikå. Så ikväll har jag försökt sy en amningströja av boob-modell ungefär.


Häromveckan klagade jag över att jag vill ha en overlockmaskin men att jag verkligen inte har nån anledning till att skaffa nån. Det verkar som om min symaskin är av annan åsikt. Den verkar hata att sy i trikå. Hade den inte strulat och bråkat hade tröjan varit klar nu, fållad och med ärmar. Men frågan är om jag vill ha ärmar? Undrar om den inte blir roligare som ett linne till sommaren? Jag måste ge det en funderare tills imorgon, nu när jag ändå inte helt hann klart.

Tyvärr har jag lite problem med Dolly. Hon är inställd på minsta möjliga, men är ändå större än vad jag är. Lite för axelbred kanske. Nackdelen med att köpa begagnat. Egentligen skulle jag haft en nättare docka som går ungefär storlek 34-42 om jag minns rätt. Denna docka tror jag går 40 - nånting stort, och den är alltså egentligen lite för stor även på sitt minsta. Men det är bättre än inget. Man får ju ändå prova på sig själv lite då och då att det känns okej.

Jag undrar om inte överstycket blev lite långt också. Svårt att veta hur tajt det blir att få fram bröstet där i glipan när varken mage eller bröst är normalstort på mig, och Dolly som sagt inte är helt optimal att testa på. Men men. För att vara ett första försök blev det rätt bra tycker jag. Jag ska nog gå och köpa fler tyger imorgon. Billigt!! Fanns många olika, både enfärgat och randigt. Och mönstrat. Men det är inte riktigt jag. Oftast i alla fall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Å du passar jättebra i dina egna lockar och lite kortare sådär. Har jag alltid tyckt. Så jag vet att det ser bra ut framifrån oxå.
Tjingeling