lördag, februari 24, 2007

Amningströjan klar!


Nästan klar iaf. Jag ska fästa lite trådar och klippa rent nån söm, men i stort så är den klar. Jag bestämde mig för att sätta på ärmarna för att få lite mer övning innan jag syr fler tröjor. Denna blev lite av ett hafsverk eftersom jag ville få klart så mycket som möjligt på en kväll för att se om det var läge att köpa mer tyg och sy fler. Och det var det. Nu har jag tyg till fem tröjor till, även om alla kanske inte blir just denna modell. Jag har även varit och inspekterat dyra Boob-tröjor (från 349 spänn för en topp om man ser till ordinariepriset!) och det är lite saker jag ska ändra på till nästa försök. Ett löst resårband längs undertygets överkant tillexempel. Lite lägre överdel. Överlappen ska vara ca 15 cm uppskattar jag. Jag hade inte med måttband till dyra mammakläderaffären :-)


Min tröja har kostat ungefär 40 kr i tyg (och så lite i tråd och en hel massa i arbetstid om man skulle fakturera sånt, men det gör man ju inte så så kan man ju inte räkna. I alla fall inte med min vanliga konsulttimpenning (inte för att jag är konsult längre, men jag har ju knappast blivit billigare för det)).

Jag försökte nåla upp lite också där barnets huvud ska in och smaska så man ser konstruktionen. Det är ju egentligen inte bröstet som ska fram utan barnets huvud som ska in. Så man slipper visa brösten varje gång det är käk. Men med Dollys stora rattar blev det lite svårdemonstrerat. Jag får återkomma med bilder om en månad eller så.

1 kommentar:

florin design sa...

Jätte snygg amningströja!!!

Kul att du kikade in hos mig, nu finns du bland mina favoriter på datorn!!!!