tisdag, februari 13, 2007

Förkyld som bara den


Jag hade hoppats på att slippa krångla med att bli sjuk nån gång under min pågående halvtidssjukskrivning, men det gick inte. Jag är tokförkyld. Halsen gör fruktansvärt ont. Det slår liksom lock nånstans så jag inte kan andas ordentligt om jag ligger ner, så största delen av natten sov jag sittandes på soffan, upp-pallad av en massa kuddar. Så avslappnande...

Så dagens aktiviteter är att dricka varmt te, äta varm och stark nudelsoppa och förhoppningsvis äta glass också. Det borde inte vara omöjligt att övertyga min käre make att handla på väg hem om jag nämner den lilla glassdetaljen.

Idag skulle jag varit på en utbildning, men den missar jag. Tråkigt men inte hela världen. Värre är att jag kommer att missa vattenjympan imorgon. Jag har inte avanmält mig än, mirakel KAN ju ske, men det verkar allt annat än lovande. Buhu, den som är så nyttig och rolig. Så idag är det BARA synd om mig. Massor.

Inga kommentarer: