söndag, augusti 27, 2006

Matematik och illamående

Att räkna är inte min starka sida. I alla fall inte i huvudet. Men att räkna dagar och veckor och få det rätt eller fel handlar nog mest om att jag inte riktigt fattat principen än. Det är nog idag och inte igår som Bébé fyller 10 veckor. Det ser ut så på räknaren här ovanför. Det innebär alltså att idag är det 10 fullgågna veckor. Imorgon blir dag "10+1" vilket betyder att jag är inne i den 11:e veckan, med alla dess egenheter och symptom (hittills stämmer det väldigt bra för mig vecka för vecka med de olika symptom jag läst om). Men Bébé blir ju inte 11 veckor fulla förrän om en vecka. Illamåendet minskar för de allra flesta efter 12:e veckan. Det måste betyda när Bébé fyller 12 veckor. Alltså om två veckor från idag. Jag får härda ut. Det har redan minskat en del i alla fall. Precis som väntat.

Jag tror jag får ihop logiken under de resterande 30 veckorna... Hoppas jag.

Inga kommentarer: