söndag, maj 05, 2013

Solig söndag

Idag har jag fortsatt med allt jag gjorde igår. Jag har målat vidare på mitt staket. Dessutom har jag målat en dörr, dock inte rosa.


Jag har slagits mot kirskål och lagt ut tre säckar täckbark kring vinbärsbuskarna. Det räckte inte så mer måste införskaffas. Jag la även under en bit täckväv där det är allra svårast att komma åt och hålla efter ogräset, eftersom vi hade en liten restbit liggandes.


Och så upptäckte jag att det växer kaprifol ur vår fula kompost. Jag har inte riktigt bestämt mig hur jag ska hantera det. Ta bort eller låta växa vidare?


Vi hade också ett kort besök av farmor och farfar som kom för att hämta Sandrine, så nu är det bara ett barn i huset några dagar. Jag passade på att springa Stratomta-rundan på 5,7 km. Jobbigt, jobbigt med gårdagens backintervaller i benen. Men det gick. Och så har jag så klart planterat om lite fler chileplantor. Och fortfarande inga vattkoppsprickar på Julie, så det är väl bara att bita ihop och åka och jobba i det fina vädret i morgon...

Just ja, jag har sått sallad också. Och beställt nemaslug för att försöka utrota sniglarna... 

Inga kommentarer: