söndag, maj 19, 2013

Ännu en vecka har gått

När jag började blogga igen tänkte jag att jag skulle blogga lite oftare än så här, men det har faktiskt inte hänt så mycket den här veckan. Julie har haft enormt mycket vattkoppor och varit väldigt dålig, så måndag-onsdag vabbade jag heltid och det var mest misär. Från torsdag blev allt bättre, men hon är fortfarande koppig så vi blir hemma några dagar till.

Jag har slagit ner en staketstolpe till mitt rosa staket, konstaterat att den kom för långt ut, och försökt få upp den igen. Då gick den av. Mer träning alltså. Nya stolpar köpta och nya hål gjorda. Sen hann jag inte längre med det.

Lite har jag hunnit springa. På torsdag är det dags för Blodomloppet. Fem kilometer på asfalt borde gå ganska bra tycker jag, men man vet ju aldrig!


Inte bara jag har sportat. Sandrine har börjat spela fotboll och har nu investerat i egna fotbollskläder. Mycket stolt över detta.


Mest av allt har vi jobbat med uterummet. Jag sanerar mest, men nu har jag lyckats sanera så mycket att möblerna har kunnat ställas på plats igen. Det kommer bli jättebra!


Så här ljust klockan 21 på kvällen en mulen kväll. Fantastiskt! Men det blir väldigt varmt när solen skiner. Måste ordna bättre ventilering, alltså bättre fönster...


Och idag åkte jag och Sandrine till Blomstertorget och handlade lite mer av allt. Mer jord, mer frön, mer blommor. Här står tomater och gurka som ska in i växthuset. Vi får se när det finns tid till det. Fortsatt vabbande ger ju en del möjligheter att greja och fixa! Något positivt i eländet.


I övrigt är nu alla potatisar i jorden, palsternackan sådd och vinbärsbuskarna har fått ännu mer täckbark. Idag skördade jag rabarber och bakade en paj som barnen uppskattade. Ha! De har glömt att de inte brukade gilla rabarber. Mycket bra!

Inga kommentarer: