lördag, maj 04, 2013

Effektivaste lördagen i mannaminne!

Först åt jag frukost och sen drack jag kaffe. Då kom världens sötaste katt och gjorde mig sällskap. Under tiden försvann resten av familjen på blandade ärenden. 

Jag förpassade oss till framsidan för att gräva upp krokus som ska flyttas till baksidan. Under tiden fick Julie cykla. Hon behöver öva på det.


När resten av familjen kommit hem hade jag och Julie redan ätit lunch. De andra fick äta själva och jag kunde gå ut igen. Jag började med att såga av ett staket och sedan försökte jag skruva ihop det med ett annat staket. Jag är bättre på att spika än att skruva. Skruva känns nytt och modernt och jag kommer från landet. Jag är van att spika ihop saker. Men jag lär mig. Jag fick ihop dem till slut. Sen pallade jag upp staketet på stenar och började måla med den nyinköpta rosa färgen.


Under tiden jag målade staket fortsatte taket i uterummet att krympa. Med såg fixades kanterna och med nyinköpt slipmaskin blev det ännu bättre. 

Här nånstans var klockan närmare 17 och jag bestämde mig för att ge mig ut och springa. Jag sprang till spåret, och sedan sprang jag allt vad jag hade uppför backen och gick ner igen. Fem gånger. Sen flämtade jag en stund och sprang ett kort varv på 2,2 km, och sen sprang jag hem igen. Efter lite vila och dusch var det bara att börja dammsuga i uterummet...



Och så här ser den nya monsterslipen ut...


Efter maten baxade jag upp mitt staket så det inte ska bli helt blött av dagg eller eventuellt regn. I morgon ska jag måla baksidan om vädret tillåter.


Och nån gång innan jag sprang planterade jag också om ett antal chilepepparplantor till större krukor. Frågan är var de ska stå nu. De har växt ovanligt bra inne, och jag tror inte jag brukar kruka om dem så här många gånger innan de kan stå i uterummet, men de kan inte stå där än, så nu blir det jobbigt att få plats. Men de är väldigt fina! Och detta frigjorde ju ett antal mellanstora krukor som jag nu kunde flytta över fler småplantor till. Men nu, nu är jag lite trött. Det var ett rejält dagsverke idag!




Inga kommentarer: