måndag, september 21, 2009

Rosa filt och band


Det är inte alltid det är avancerad sömnad som efterfrågas. Julie behövde en filt att ha över sig i bilen och kanske snart i vagnen och sådär. Så jag sydde en filt. Blommigt tyg från Jofotex (lite tjockare tyg), kant och baksida från Mjukatyger. Vändsytt med "passpoalen" instucken mellan, istället för att kantbanda utanpå. Klippt på måfå, men ungefär 80x80 cm med rundade hörn. Mjuk. Skön. Fin.

Och så är det dags att tigga pengar igen. Än en gång, jag är egentligen inte mycket för att tigga, men jag skänker (mer eller mindre) regelbundet pengar till just cancerforskning. Man kan inte engagera sig i allt, och det finns många välgörande ändamål i behov av pengar. Men jag har bestämt mig för att mitt bidrag till välgörenhet är just detta, cancer. Allt för många i min närhet har drabbats på olika sätt, och jag vet att vi befinner oss i riskzonen allihopa. Därför tycker jag att du också ska skänka pengar. Och har du redan skänkt pengar eller om du hellre engagerar dig i något annat är det också helt okej. Men känner du att det goda samvetet behöver en liten knuff just nu, så skänk en femtilapp eller så, istället för att köpa det där dyra garnet, tyget, mjölet eller vad det nu är du egentligen inte behöver just nu. Eller skänk nåt till nåt annat ändamål du gillar bättre. Om du har råd, alltså. Kolla i högerspalten eller klicka här för att stödja just min insamling!

Inga kommentarer: