tisdag, september 22, 2009

Tack-för-hjälpen-mössa

Nu i helgen hjälptes jag och A åt att hämta och lämna kläder till klädbytardag. Ingen av oss fick tyvärr nåt särskilt sålt, och så blev det strul så A fick åka två gånger. Inte mitt fel, men jag kände mig ändå skyldig... Så jag slängde ihop en tack-för-hjälpen-mössa till hennes lilla A. Julie modellar här. Mössan är en prototyp som har fyra spetsar, men blev rätt bra, så nu ska jag testa att sy en i samma modell som Julie ska få behålla. Fast i annat tyg. Kanske när båda barnen sover...?

2 kommentarer:

momtofatdogs sa...

My Swedish leaves a lot to be desired! So Ihope you read English.......The hats that you make for your children are adorable! What pattern do you use? Or do you design them yourself? I found your blog while looking for information on the Janome Coverpro 1000 cpx. I am hoping to get one for Christmas/Birthday soon. I sew a lot - but not so much as I used too. I make lots of quilts (now) but want to get back into sewing clothing because my youngest daughter is having my first grandchild.

Beautiful family!

Sam in Middle Tennessee

www.samquilts.blogspot.com

Annika sa...

Thank you! This hat is a pattern I have made myself though. It looks funny but to be honest it's not so comfy. Julie didn't like them a lot.