onsdag, september 16, 2009

Latsidan!? Neeeej!


Nej, jag haaar inte legat på latsidan. Men jag har haft lite blandade komplikationer. En helg var symaskinerna helt nedpackade för att flyttas till sin nya plats. Alla andra relaterade prylar också. Nu står de där de ska, men omgivna av bråte, så ergonomin och belysningen lyser med sin frånvaro. Och så har det varit en hel del annat pyssel i och med detta. I helgen som kommer ska vi lägga ett golv. Det lär ju ta tid. Så sytiden är begränsad. Men, jag har sytt den här lilla godingen. En manchesterklänning från Ottobre nr 2 2009 (tror jag, jag orkar faktiskt inte gå coh kolla... Babuschka heter den iaf) i finecord från Jofotex. Väldigt fin! Idag åkte jag in till stan bara för att köpa matchande knappar. De blev lite väl stora nästan, för det skulle egentligen ha varit knapphål, men det fick bli tryckknappar istället och så dessa påsydda som dekoration. Mer praktiskt, egentligen, men jag hade faktiskt tänkt öva lite på knapphål, som egentligen inte är så svårt när maskinen gör hela jobbet och lite till.


Jag som är van att sy i mjuka tyger får anstränga mig lite extra när det är vävt tyg. Kul med lite utmaning då och då. Men det får inte bli för ofta. Imorgon får vi se hur den passar. Sitter den som den ska blir det nog nån mer i samma modell... Går att variera en hel del med olika tyg och knappar.

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Fin! Kul tyg också. Mönstret finns i nr 1 /2009.