tisdag, februari 17, 2009

Matchande elefanttröja


Jag fick gräva upp brallorna ur tvättkorgen, för de blev populära hos hon som bestämmer i den här familjen, och nu har de fått en matchande tröja. Problemet med brallorna var ju lite att det inte fanns så mycket matchande färger i Sandrines enorma klädhög, men det gick ju att fixa. Jag verkar vara lite inne på mysdress-stuket just nu, men jag tycker man får ha mjuka och sköna kläder när man är kring två år. Och glada!


Samma mönster som så många gånger nu, men det funkar faktiskt väldigt bra när man vill göra i två olika tyger. Eller ännu fler... Man kan välja lite hur mycket man vill ha av varje. Jag måste nog bestämma mig nu om jag ska köpa det där Ottobrenumret själv eller om jag ska rita av mönstret i lite olika storlekar... Fast det är ju inte så kul. Roligare kan man ju ha.

Dags att gömma smutskläderna igen och kanske faktiskt nya tröjan också så den inte ligger i smutshögen när brallorna blivit tvättade... Eller äh, vill hon ha den imorgon kanske hon får det. Vi får se!

Inga kommentarer: