söndag, februari 01, 2009

Landskapströja, till sist även här


När Sandrine fick syn på kläderna till illaytte ville hon prova. "Sandrine prova!" Det gick ju inte så bra, så jag fick snabbt en extra energikick att sy ihop delarna jag klippt ut till en landskapströja. Jag köpte ju ett grönt paket tyg från mjukatyger.se nyligen eftersom jag var sugen på lite grönt att matcha rosa och lila med, men främst var jag ute efter de glada gröna färgerna, och inte de murriga, som denna iofs mysiga olivgröna velour. Och landskapstyget från Jofotex har jag ju inte riktigt blivit så kär i som alla andra verkar ha blivit. Det är inte min stil. Jag har en liten bit, men... Det får inte bli för mycket. Så jag kombinerade det tokmönstrade med det kanske nästan väl dystra. Det ser brunare ut på bilden än det egentligen är. Det är olivgrönt, inte brunt. Så blev jag av med lite tyg som inte riktigt blivit favoriter, men ändå med ett trevligt resultat!



Samma mönster som jag nu använt rätt många gånger. Från Ottobre och i storlek 86. Framsidan med sina infällda sidostycken och baksidan helt i landskapstyget. Det blev rätt lagom. Och när jag frågade Sandrine efter att hon badat klart med sin pappa "vet du vad mamma gjort till dig?" svarade hon "Tjööja!?", och så gick vi och tittade på den där den hängde på väggen. Klart hon gillade den! Hus! Katt! Tåg! Bil! Soooolen! Så den skulle på direkt, ovanpå rosa pyjamasen...


Lilla krulliga tjejen som inte vill sova. Vill pussla! Här ser den faktiskt lite grönare ut också inser jag.

Och ingen kan anklaga oss för att gå in alltför hårt för könsrollerna, trots de rosa kläderna. Se så intresserat hon läser flygplans- (och helikopter-) bok med pappa. Intressant! En mycket spännande bok att läsa efter pappa i. "Äbus tjeåtti. Helikopter. Fjaktflygplan. Pajper pauni."

Inga kommentarer: