söndag, april 06, 2008

I'm a punkbebis, yes I am!


Jag har alltid gillat skotskrutigt och jag tycker fortfarande det är trist att jag är sådär 7-8 kg för tjock för mina vrålsnygga byxor som jag hade på gymnasiet och när jag började plugga. Nåja. Jag köpte det skotskrutiga tyget på Jofotex för ett tag sedan för att sy en julklänning åt Sandrine, men när julen närmade sig hade hon redan massor av klänningar i lämplig storlek så tyget blev liggandes.


Så satt jag och var alldeles till mig över den punkiga skotskrutiga klänningen Mat-Tina hade i Let's Dance, och när sedan Linda Bengtzing dök upp i melodifestivalen i en svart och rutig outfit bestämde jag mig för att istället sy nåt punkigt till Sandrine. (Om nån sitter på fräscha gamla hårdrocks-t-shirts tar jag gärna emot för att sy en lika tuff outfit som hon hade i melodifestivalen för nåt år sedan).


Inget mönster alls utan skapad allt eftersom, kring den metalldragkedja med rött jag hittade i dragkedjepåsen. Jag skissade upp en klänning nån dag i veckan på jobbet medan min kod kompilerade och bortsett från att enda dragkedjan jag hittade var dubbelt så lång som jag hade tänkt mig så blev resultatet rätt likt min bild i huvudet. Kanske skulle kjolen varit lite vidare och mer rynkad. Men det är småsaker. Okej, ärmarna och tröjan innan jag gjorde om den kom från ett t-shirtmönster i storlek 80 från Allt om handarbete.


Namnlappen sydde jag fast mellan kjol och liv. Den borde suttit lite längre åt vänster, men så kan det gå. Kjolen är inte fållad utan jag körde en "rolled hem" på overlockern. Lite lagom punkigt.

Nu ska jag bara sy ett par Dr Martens också så blir Sandrine coolast i stan.

5 kommentarer:

Lenis sa...

Så fin klänningen blev, eller.......tuff menar jag, eller......cool kanske man ska säga! :-) Gillade den skarpt! Ibland behöver tyger ligga till sig lite!

Lenis sa...

Så fin klänningen blev, eller.......tuff menar jag, eller......cool kanske man ska säga! :-) Gillade den skarpt! Ibland behöver tyger ligga till sig lite!

Jes sa...

Störtskön klänning!!!

Anonym sa...

Snyggt! Hon kan åka med lill-A på festival i den.:-) Fast han kommer att ha en liten liten funktionärs-tshirt.

Nina BF sa...

Tjusig!