torsdag, april 24, 2008

Tygpaket

När jag var som mest groggy kom det ett tygpaket, levererat till dörren. Det var min beställning från The Fabric Fairy som dök upp. jag orkade knappt kolla på det, vilket säger en del om hur jag mådde.

Jag ville nämligen testa nåt annat ställe än Sewzanne's, trots att jag är nöjd med dem. The Fabric Fairy har ungefär samma utbud och priser och frakten skulle vara samma (USPS Global priority) så den borde också bli ungefär samma. Jag beställde fem yard tyg, som vanligt.

Efter att jag lagt beställningen hände ingenting. Jo bekräftelsemail direkt, men inget någon dag senare om att de skeppat eller vad frakten gick på. Det irriterade mig. Jag kollade på banken då och då för att se om de dragit pengar och en dryg vecka efter att jag la beställningen hade inget hänt. Sedan glömde jag bort alltihopa. Nu i efterhand kan jag konstatera att de har dragit för tygerna men inget för frakten. Bra för mig! Men är det rätt? Det kan ju fortfarande vara så att de kommer dra det senare, de har ju mina uppgifter. Eller så har de bara missat. Borde man höra av sig om sånt? Njä, jag orkar faktiskt inte göra det.

Där Sewzanne's varit superbra i service med mail som berättar om statusen på ordern och att man kan logga in och se sin order och få upp trackingnummer på paketet och bra info och sånt så var Fabric Fairy värdelösa. Sewzanne's-paketen har varit hos mig efter en vecka eller dryg vecka om de fastnat i tullen. Detta tog nog nästan en månad. Och som sagt inget trackingnummer att hålla koll efter. Nej, fy. Därifrån blir det aldrig mer. I fortsättningen håller jag mig till Sewzanne's!

Och tull då? Tja... paketet hade när det kom en avi som säger att man ska ta med vid uthämtning och betala tull och avgift (216 kr) men postmannen som gav paketet till matli sa inget om detta. Jag vet att jag en gång tog emot ett paket till grannen som också hade sån konstig avi. Och jag betalade ju inget då heller. Det är alltså ingen inbetalningsavi utan bara nåt posteninternt format. Jag är rädd att det kommer en avi i brevlådan senare och då säkert med påminnelseavgift. Men jag ser inget sätt att betala nåt med den avi jag har idag.

Så i nuläget blev tygerna sjukt billiga utan vare sig frakt eller tull, men vi får väl se var det slutar. Och ja, det är fina tyger. Men jag är ännu alldeles för krasslig för att ge mig på dem.

1 kommentar:

Jes sa...

Jag har beställt från the fabric fariey och jag har alltid fått bekräftelse mail + mail om vad frakten kommer gå på. Sen har det tagit max en vecka innan jag har tyget så jag har bara bra erfarenheter, dock har jag alltid fåt betala frakt :)