onsdag, december 26, 2007

Hemlispaketet jag skickade...

På grund av stress, tidsbrist, vinterkräksjuka, jobbyte, strulande dator och jul så blev aldrig mitt skickade hemlispaket ordentligt bloggat.


Till att börja med glömde jag ta kort på det innan jag skickade, så jag får låna LinSars bild. Jag tror inte hon misstycker. Hon var alltså min hemlis denna gång.

Det var svårt eftersom hon inte har småbarn och jag bara syr till småbarn numera känns det som. Dessutom verkade hon sy det mesta själv. Från lappteknik till kläder. Hm. Men efter att ha ställt lite frågor upptäckte jag att hon inte kan sticka eller virka! Då bestämde jag mig för att virka något amigurimiinspirerat till henne och hennes tjejer. Jag letade runt på nätet och hittade en renhuvudvariant som blev grankulor, och utgick från den beskrivningen fast i det garn jag fick tag på. Blev lite stora för att vara grankulor, men helt okej ändå. En Rudolf med röd mule och så två till. Nu tyckte visst tjejerna att det var älgar, och småtjejer har såklart rätt, så det kanske får anses vara nån älg-ren-bastard...

Virka var bra för det var lättare att finna tid till än till att sy, och jag kunde ta med på resa. Bra, bra. Hade jag inte vinterkräkts hade det nog blivit nån ren till. Men det hann i alla fall bli varsin.

I övrigt, en bok om virkning ifall älghuvudena gjorde henne sugen på mer. Lite tyg och tillbehör, varav inget särskilt märkvärdigt. Lite kaffe. Det var allt för den här gången. Bara att hoppas att det gick hem ordentligt!

Inga kommentarer: