måndag, december 31, 2007

2 + 1 = 2007


Nyårsafton. Liten summering är på sin plats. 2007 = Sandrine. Det vore dumt och fånigt att ens försöka hävda något annat. Beklagar den dåliga bilden för övrigt. Hon har kört på i 230 hela dagen och var så trött på kvällen att nästan alla bilder hade halvöppna ögon. Och finklänning och keps? Tja, hon gillar mössor, så varför inte?

Såklart har hon tagit plats. När jag dessutom varit först sjukskriven/ledig på grund av graviditet och sedan mammaledig på heltid sedan mars-april nån gång är det svårt att inte vara helt hjärntvättad av sötaste tjejen. Förhoppningsvis blir det lite mer mångsidigt under 2008.

Det här har varit ett bra år, såklart. Nästa år hoppas jag blir ännu bättre med både privata glädjeämnen som professionella. Jag har inte för vana att lova saker, men jag har en del målsättningar inför nästa år:

- Gilla nya jobbet. Finns goda förutsättningar för det!*
- Komma igång med träning igen. Jag vill spinna!
- Lång sommar! Kombinera föräldraledighet och semester.
- Komma iväg till USA! Jag har stor abstinens.
- Sy en himla massa barnkläder till Sandrine och andra.
- Spara pengar. Detta år med halv föräldrapenning har tärt på mina reserver.
- Njuta av Sandrine så mycket det bara går.

* Jag gillade gamla jobbet också, men nya jobbet är nog ännu mer klippt och skuret just för mig.


Nu sover tjejen och vi får väl se om vi väcker henne och tar ut henne vid midnatt. Beror lite på hur vi själva känner. Det har snöat idag så imorgon blir det förhoppningsvis pulkapremiär. Det lär märkas. Så, bara en sak kvar att säga...

Gott nytt år!

Inga kommentarer: