torsdag, december 27, 2007

Hängselbrallor med flygplan!


Äntligen tillfälle att sy! Jag köpte det här tyget för ett tag sedan från Sewzanne's och hur dyrt det än blev med frakt och tullskräp så älskar jag det! Fast det blev egentligen inte dyrare än tyg är här, men det där bargain-priset jag fastnade för blev det ju inte. För om vi ska reda ut lite här så är det här tyget helt i min smak (och min mans). Det är blått. Det är smånördigt. Det är 80-tal. Det är flygplan (extra plus i vår familj). Något som inte är i min smak är det orange kanintyget som många av mina bloggvänner älskar. Så bra att man får välja tyg själv när man ska sy! Men eftersom det faktiskt är lite orange i detta tyg ville jag sy stickningarna i orange. Bummer! Jag hade inte ens orange tråd! Som jag sa till man, detta tror jag inte skulle hända nån av mina bloggvänner... Det fick bli en brandgul tråd som jag tror jag haft till att lägga upp jeans med tidigare... Jag har helt enkelt aldrig sytt något i orange!


Mönstret kommer från boken Sy barnkläder av mjuka tyger som jag ropade hem på Tradera nyligen efter att ha lånat den på bibblan och konstaterat att den är full av enkla 80-taliga basmönster som jag inte orkade rita av allihopa från bibblanexemplaret. Mudden är från Jofotex och knapparna är Prym-knappar. Fodret i hängseldelen är också trikå från Jofotex i matchande färger. Samma blå och orange, men blommigt och ger en lite tjejigare touch på brallorna. Fotomodellen bär plagget över sin pyjamas, och det är ju inte riktigt tanken, men hon ville så gärna hjälpa till när jag skulle fota den...

Här ser man tyget och fodret lite bättre. Den har två storlekar på hängslena och namnlappen sitter på baksidan av ena hängslet. Jag är så fantastiskt supernöjd. Allt blev bra. Superbra. Synd att jag sydde i storlek 70 bara... hon kommer ju växa ur dem snart. Tur att jag har minst 3 yard tyg kvar och kan sy massor mer av detta tyg. Hurra!

2 kommentarer:

Åsa Bi sa...

Jättefina, och Sandrine ser mycket nöjd ut också!

Jes sa...

vilka underbara byxor, och vilka fina tyger du har använt. Har oxå lånat den på bibblan tror jag lånat om den 10ggr :)