måndag, maj 07, 2007

Hatten är din!


Efter att ha konstaterat att Sandrine behöver en solhatt och dessutom ha fått rapporter om att det är dåligt med solhattar till så små barn i affärerna bestämde jag mig för att sy en själv. Hur svårt kan det vara, liksom? Man sydde ju såna här redan på mellanstadiet. Så utrustad med måttband och passare fixade jag ett enkelt mönster och valde sedan lite av mina lapptäckstyger från G Street Fabrics. Åh, vad jag längtar tillbaka dit. Måste nästan åka och hälsa på uncle Brian igen, fast i övrigt lockar ju inte DC mest direkt. Nåja, finns kanske liknande affärer nån annanstans.

Hatten blev fullt godkänd i alla fall. Även om Sandrine tyckte det var lite konstigt med hatt inomhus. Om jag får lagom med tid över kanske jag syr några till, men det är svårt att veta hur använd den blir. Men hon måste ha nån slags huvudbonad i babybjörnen för att skydda huvudet, men för stora Ralph Lauren-kepan funkar ju också.

2 kommentarer:

Thea sa...

Jättetuff hatt! Men jag måste ju fråga om var du har hittat den tokhäftiga tröjan också! För den har du väl inte sytt, eller?

A sa...

"Tröjan" är en body från HM, köpt i höstas! Tror inte de har kvar den, men är inte säker.