onsdag, maj 23, 2007

A! A-a-a-a-a B! B-b-b-b-b C! C-c-c-c-c A-B-C-D!


Ännu ett långtidsprojekt avklarat! Alfabetstäcket är klart! Baksidan som inte syns fick bli det lite kraftigare ljusblå tyget med bruna blommorna som jag använt till så mycket i barnkammaren. Har fortfarande många meter kvar av det. Mycket bra och ekonomiskt köp.

Men framsidan då? Bokstäverna är fastsydda med tät sicksack på 20x20 cm stora enfärgade tyger. De enfärgade köpte jag i något pastellfärgspaket från nån näthandel för något år sedan. Bokstävernas tyger kommer från G Street Fabrics i Washington DC. Min absoluta favorittygaffär. Den gula ramen är tyg från tygaffären i Norrköping.

Måtten på det färdiga täcket är alltså ungefär 130x110 cm, och det är tänkt som kryptäcke till en början och sedan kanske väggprydnad. Vi får se hur rent det håller sig. Det går att tvätta, men det vore ju bra om jag inte behövde tvätta det hur många gånger som helst.

1 kommentar:

Thea sa...

Oj, vilket fantastiskt fint täcke! Förstår att det måste ligga en otrolig massa jobb bakom! Min stora tjej skulle bli grymt avundsjuk om hon fick se det!