söndag, maj 13, 2007

Tröjklänning


Tjejen behövde en klänning och jag behövde ägna mig åt något annat för att behålla min mentala hälsa. Jag hade lite tygrester från när jag sydde amningströjor, och jag hade en uppsprättad bebiströja jag själv haft som liten. Klippeti, klippeti, ändra här och där och sy, sy, sy. Voila, en lite för kort klänning, så den får nog trots allt klassas som tröja. Jag får köpa en klänning istället, om jag inte hinner sy mer. Men jag är ändå supernöjd med resultatet! Praktisk stor omlotthalsringning, fina kontrastfärger, snäll symaskin och otroligt skönt att ägna sig åt något vuxet ett tag!

2 kommentarer:

Thea sa...

Å vilken fin! Jag tycker nog att du kan få kalla den klänning! Precis lagom längd föe en liten tjej att inte trassla in sig i! Vad är det för material?

A sa...

Tack! Det är ett rätt tjockt stretchigt trikåtyg, köpt på Ohlssons för några månader sedan. Rea, 49 kr/m.