söndag, maj 13, 2007

Och vad har vi HÄR då?


Varje år har det kommit en liten envis gren just i hörnet av rabatten, där vi har en solcellslampa. Rötterna verkar gå under plattorna. Varje år har jag försökt dra bort den, misslyckats och klippt av med sekatör istället. Jag har trott det varit syrén, och det är inte ett lämpligt ställe för något så stort och snabbväxande.

I år ligger jag lite efter med rabatterna så i år har denna växt kunnat växa sig större. Jag tänkte att jag kanske faktiskt ska lyfta bort plattorna och dra bort rötterna en gång för alla. Men, igår fick jag syn på den. Den blommar. Inte tusan är det här syrén? Det är nånting fint! Men vad är det? Och vad gör jag nu? Är det något fint borde jag flytta den...

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanske kan vara en Doftkaprifol eller en Vildkaprifol.
Känner igen den. Vi hade en sån i skåne. Den är fin. Men är inte helt säker på namnet.
Nalle