tisdag, augusti 18, 2009

Sommarslutet


Sommarledigheten är över, och det blev ju inte så mycket bloggat. Jag har lite färdiga grejer och annat att berätta om, men tiden och lusten att fota och greja har varit låg. Så låg att jag glömde att fota den här klänningen innan jag gav bort den! Min vän fick en bebis! Så glad över att det blev en flicka blev jag ju tvungen att sy vanliga ge bort-klänningen, i lagom tjejiga färger. Det är så sällan det blir flickor i min bekantskapskrets, av nån konstig anledning... Tur att jag fick låna en bild. Hoppas att få se den på bebisen också nån gång!

Annars - huset är fortfarande rörigt. Fondväggstapetseringen är klar, och bild på det kommer nog nån gång. Delar av min ateljé är flyttade men andra delar är kvar, så Julie har inte kunnat få något rum än. Men snart, hoppas vi...

Och vardagen börjar sätta sig lite med de nya rutinerna med tre timmar dagmamma om dagen. Suck... Inte är det smidigt inte. Jaja, man får vara glad för det lilla. På lördag blir Julie ett halvår! Oj!

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Klänningen är jättesöt tycker både sambon och jag. Och mjuk och gosig, det gillar vi!