lördag, augusti 29, 2009

Dekofiner och stjärnbyxor


Häromdagen sydde jag ett par blå obloggade byxor av ett Burdamönster. De är inte färdiga än för jag saknar en snodd i midjan. Måste köpa. Hur som helst, jag blev inte nöjd med dem. Midjemudden blev för slapp (jag vill inte behöva använda snodd egentligen) och benen för vida och långa. Jag ska nog sy i resårer i bensluten på dem... Nåja. De kommer framöver. Men istället modifierade jag mönstret till ett par tajtare byxor med mindre vida ben. Och då räckte tyget jag egentligen ville använda! Härlig stjärnvelour från mjukatyger.se, men tyvärr med lite missfärgade fläckar av brunt på det rosa. Bu. Nåja. Passar bra som hemmabyxa. Och mudden är tajtare också, så här har jag inte ens gjort hål att dra nån snodd i. Mysbyxor för höstmys. Mmm!

Annars då? Idag var vi på Kolmården, åkte linbana och tittade på dekofinshowen. Tyvärr mycket sämre show än den vi såg häromåret, när Flipper fortfarande levde och Markoolio inte hade nåt att göra med regin... Men, allt gick bra och båda barnen tittade storögt. Sandrine hävdade sedan i shoppen att det ska VARA dekofin, så hon fick köpa med sig en mysig dekofin hem. Så kan det gå när man är en duktig gullunge! Så här såg vi ut när vi åkte linbana!

1 kommentar:

Thina sa...

SÅ fina byxor!