lördag, augusti 01, 2009

Köttigt!

Tur för mig att detta inte är en ren handarbetsblogg... för då hade jag ju inte kunnat blogga om kött! Det här är lite reklam för Britta och Lennarts köttaffär i Norsholm. Vi har handlat där några gånger. Lite dyrt, men väldigt gott. Värt merkostnaden jämfört med segt kött från Ica. Det rör sig om närodlat och säkert också ekologiskt och sånt där, men såna märkningar är inte viktigt för mig, det viktiga är att det är GOTT! Och det är ju det här glada köttet. När vi var där nyligen bestämde vi oss för att testa deras köttlåda som man beställer och hämtar en annan dag. Blandat kött för 1500 kr. Detta är vår låda. Nu blev det ju lite galet upptäckte vi, för man ska ju tjäna på att köpa en stor låda och vi hade knappt fått nån rabatt när vi kollade mot prislistan, men vi ringde dem och de hade missat nån köttbit eller hur det nu var, så nu har vi ett tillgodokvitto på 200 att använda nästa gång. Vi körde på nötköttslåda, men med lite inslag av lamm, så vi fick lammfärs och sedan ryggbiffar, lövbiff, högrev och fransyska och vad det nu var mer. Jag är ju inte ansvarig för matlagningen i det här hushållet och jag är definitivt inte ansvarig för tillredning av kött (är jag ensam äter jag mest veggo eller halvfabrikat just för att jag är kass på att hantera kött) men jag är bra på att äta kött och oj vad kött vi äter nu! Mums!

Inga kommentarer: