lördag, juli 21, 2007

Vändsydd klänning


Eftersom jag räknade med att vara utan overockern ett tag så satte jag igång med några vanliga symaskinsprojekt. Ett var att med utgångspunkt i en liten brunvit förklädesklänning jag själv haft slänga ihop något lite roligare. Mina bomullstyger är mestadels amerikanska lapptäckestyger och därför lite tunnare än den gamla klänningen så jag tänkte att jag kör vändsytt istället så blir det två klänningar på en gång.



Väldigt enkel modell, men gör jag fler gör jag dem nog lite längre och lite mer insvängda. Min dotter är ingen tjockis. Denna blev lite vid och kort på henne.


Nästa gång jag gör något vändsytt ska jag också komma på att det är smartast att sy fast namnlappen innan plagget är klart. Det finns liksom ingen baksida här. Jag fick trixa lite. Det blev okej, men inte som jag tänkt.


Senaste nytt på overlockfronten: Fler provlappar sydda. Det verkar hålla. Funderar på att publicera hela storyn i ett eget inlägg. Kanske. Just nu har jag så mycket saker att blogga om...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej. Såg att du hade Gripboll på din "att-göra"lista. Har du mönster eller vill ha ha av mig? Maila mig i så fall. Jennifer_Sandberg86@spray.se